Wróć do góry

Aktualizacje i zmiany w FB Messenger, o których warto wiedzieć
W naszej firmie zajmujemy się między innymi automatyzacją procesów z wykorzystaniem aplikacji Facebook Messenger. Jest to jeden z najpopularniejszych komunikatorów w Polsce oraz na świecie oraz jeden z głównych produktów od Facebooka. Dlatego też firma Marka Zuckerberga często wprowadza w nim aktualizacje, których celem jest usprawnianie działania bądź ulepszanie wrażeń użytkowników. My musimy być z tymi wszystkimi informacjami na bieżąco a dla Ciebie będziemy regularnie podsumowywać najważniejsze zmiany w aplikacji.
Ostatnia ważna aktualizacja miała miejsce na początku czerwca. Przede wszystkim polegała ona na aktualizacji Business Inbox w Messengerze, która to ma ułatwić firmom komunikację z klientami bezpośrednio we flagowej aplikacji Facebooka. Nowa skrzynka umożliwi właścicielom firm oraz moderatorom rozmów, chatowanie z klientami bez logowania do Facebook Page Manager. Ponadto odpowiadając na wiadomość klienta, będziemy mieli możliwość wyboru, czy chcemy odpowiadać osobiście, czy jako firma.
Nieco ważniejsza, naszym zdaniem, aktualizacja dotyczy wtyczki Customer Chat Plugin, która pozwala osobom odwiedzającym Twoją stronę www rozmawiać z Twoją firmą poprzez FB Messenger. Do tej pory znaczącym ograniczeniem tej funkcjonalności był fakt, że wymagała ona zalogowania się na swoje konto w Messenger. I tu często padało pytanie „A co z tymi, którzy nie mają konta na FB?”. Otóż, w nowej wersji Ci użytkownicy również będą mogli porozmawiać z Twoją firmą za pomocą okienka chatu na stronie internetowej. Takie konwersacje mają być usuwane z historii automatycznie po 24h. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia firm korzystających z chatbotów, gdyż od teraz nie będą potrzebowali dodatkowej integracji.