Wróć do góry

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii marketingowej.
Usprawniają komunikację z klientami, przeprowadzają ich przez proces zakupowy, oszczędzają czas i zasoby firmy. Mowa oczywiście o chatbotach, czyli narzędziu, które przenosi obsługę klienta na nowy poziom. Czy wiesz, jak wykorzystać je w kampanii marketingowej swojej firmy?
Do czego mogę wykorzystać chatbota?
Chatboty służą przede wszystkim do taniej i sprawnej obsługi klientów. Ich umiejętne wykorzystanie pomoże twojej firmie w zdobyciu nowych klientów i zwiększy skuteczność prowadzonych przez ciebie działań marketingowych. Przyjrzyjmy się teraz, jak możesz zastosować chatboty do promocji swoich produktów czy usług:
– pozyskiwanie leadów – chatboty służą do pozyskania kontaktu do klienta, zadają mu pytania o jego preferencje i udzielają mu informacji,
– przeprowadzanie konkursów – chaboty pomagają w sprawnym przeprowadzaniu konkursów organizowanych w ramach działań marketingowych, bez konieczności wypełniania specjalnych formularzy czy logowania się na stronie internetowej,
– informowanie o promocjach – chatboty działają na podobnej zasadzie co newslettery, internauta zapisuje się na listę chatbota i otrzymuje powiadomienia o promocjach czy specjalnych okazjach,
– informowanie – chatboty mogą także posłużyć do przekazywania internautom najświeższych wiadomości,
– rezerwowanie – za pomocą chatbota klienci mogą zapisać się na różne wydarzenia,
– sprzedawanie – chatbot sprawnie przeprowadzi klienta przez proces zakupowy,
– dostarczanie rozrywki – chatboty służą do budowania relacji pomiędzy marką a jej klientami,
– obsługa klienta – chatboty odpowiadają na najczęściej zadawane pytania klientów, a w razie nietypowych zapytań, odsyłają ich do konsultanta.
Jakie korzyści przyniesie uruchomienie chatbota?
Wykorzystywanie chatbotów w ramach kampanii marketingowych daje ogromne możliwości.
Chatboty świetnie sprawdzają się jako narzędzie do pozyskania nowych klientów i utrzymywania dobrych relacji z obecnymi. Co ważne, koszt pozyskania nowego użytkownika za pośrednictwem chatbota jest stosunkowo niski. Chatboty pomagają w budowaniu zaangażowania klientów i większego przywiązania ich do marki.
Dzięki chatbotowi masz również możliwość wysyłania do klientów powiadomień o nadchodzących wydarzeniach, promocjach czy okazjach specjalnych, a jak pokazują badania, w przypadku chatbotów konwersja jest wyższa niż w przypadku innych form reklamy.
Chatboty pozwolą ci na zbudowanie profilów użytkowników na podstawie tego, jak się oni zachowują np. w Messengerze, a to z kolei pomoże tworzyć targetowane reklamy, które będą idealnie dopasowane do potrzeb potencjalnych odbiorców.
Era chatbotów dopiero się rozpoczyna, ale jeśli chcesz być bliżej swoich klientów i lepiej poznać ich potrzeby, to warto znaleźć dla nich zastosowanie nie tylko podczas kampanii marketingowych.