Wróć do góry

avatars

Marcin Olejnik

2019-04-05

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii marketingowej.

Usprawniają komunikację z klientami, przeprowadzają ich przez proces zakupowy, oszczędzają czas i zasoby firmy. Mowa oczywiście o chatbotach, czyli narzędziu, które przenosi obsługę klienta na nowy poziom. Czy wiesz, jak wykorzystać je w kampanii marketingowej swojej firmy?

Do czego mogę wykorzystać chatbota?

Chatboty służą przede wszystkim do taniej i sprawnej obsługi klientów. Ich umiejętne wykorzystanie pomoże twojej firmie w zdobyciu nowych klientów i zwiększy skuteczność prowadzonych przez ciebie działań marketingowych. Przyjrzyjmy się teraz, jak możesz zastosować chatboty do promocji swoich produktów czy usług:

– pozyskiwanie leadów – chatboty służą do pozyskania kontaktu do klienta, zadają mu pytania o jego preferencje i udzielają mu informacji,
– przeprowadzanie konkursów – chaboty pomagają w sprawnym przeprowadzaniu konkursów organizowanych w ramach działań marketingowych, bez konieczności wypełniania specjalnych formularzy czy logowania się na stronie internetowej,
– informowanie o promocjach – chatboty działają na podobnej zasadzie co newslettery, internauta zapisuje się na listę chatbota i otrzymuje powiadomienia o promocjach czy specjalnych okazjach,
– informowanie – chatboty mogą także posłużyć do przekazywania internautom najświeższych wiadomości,
– rezerwowanie – za pomocą chatbota klienci mogą zapisać się na różne wydarzenia,
– sprzedawanie – chatbot sprawnie przeprowadzi klienta przez proces zakupowy,
– dostarczanie rozrywki – chatboty służą do budowania relacji pomiędzy marką a jej klientami,
– obsługa klienta – chatboty odpowiadają na najczęściej zadawane pytania klientów, a w razie nietypowych zapytań, odsyłają ich do konsultanta.

Jakie korzyści przyniesie uruchomienie chatbota?

Wykorzystywanie chatbotów w ramach kampanii marketingowych daje ogromne możliwości.
Chatboty świetnie sprawdzają się jako narzędzie do pozyskania nowych klientów i utrzymywania dobrych relacji z obecnymi. Co ważne, koszt pozyskania nowego użytkownika za pośrednictwem chatbota jest stosunkowo niski. Chatboty pomagają w budowaniu zaangażowania klientów i większego przywiązania ich do marki.

Dzięki chatbotowi masz również możliwość wysyłania do klientów powiadomień o nadchodzących wydarzeniach, promocjach czy okazjach specjalnych, a jak pokazują badania, w przypadku chatbotów konwersja jest wyższa niż w przypadku innych form reklamy.

Chatboty pozwolą ci na zbudowanie profilów użytkowników na podstawie tego, jak się oni zachowują np. w Messengerze, a to z kolei pomoże tworzyć targetowane reklamy, które będą idealnie dopasowane do potrzeb potencjalnych odbiorców.

Era chatbotów dopiero się rozpoczyna, ale jeśli chcesz być bliżej swoich klientów i lepiej poznać ich potrzeby, to warto znaleźć dla nich zastosowanie nie tylko podczas kampanii marketingowych.

Może zainteresują Cię również te artykuły

zdjęcie autora

BOTo kupa frajdy! Witamy na chatbots.pl –…

więcej
2018-10-24
zdjęcie autora

Zawody biegowe i chatbot mogą iść…

więcej
2019-04-04
zdjęcie autora

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii…

więcej
2019-04-05
zdjęcie autora

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z…

więcej
2019-04-17