Wróć do góry

avatars

Marcin Olejnik

2020-07-19

Conversational marketing – o co chodzi i jak go robić?

Marketing konwersacyjny to najszybszy sposób na przeprowadzanie kupujących przez ścieżki marketingowe i sprzedażowe dzięki wykorzystaniu rozmów w czasie rzeczywistym. Buduje relacje i tworzy autentyczne doświadczenia z klientami i kupującymi. Oznacza obecność wszędzie tam, gdzie kupujący kontaktują się z Twoją firmą.

Komunikacja na linii Firma – Klient nigdy nie była bliższa.

“Marketing konwersacyjny to najlepszy sposób, aby rozpocząć kontakt ze swoimi Klientami oraz kupującymi w naturalnym dla nich środowisku rozmowy.”

Zamiast zmuszać ludzi do przechodzenia przez formularze służące do generowania leadów i czekania dniami na odpowiedź, marketing konwersacyjny wykorzystuje ukierunkowane wiadomości i inteligentne chatboty do interakcji z ludźmi, którzy odwiedzają Twoją witrynę, bądź inny kanał komunikacji jak np. Messenger, WhatsApp, czy Twoja aplikacja mobilna.

Jak Conversational Marketing zmienia sposób dokonywania zakupów przez Twoich Klientów?

Zauważam pewien problem ze sposobem, w jaki nauczyliśmy się sprzedawać i wprowadzać produkty na rynek – przestał on do końca pasować do tego, w jaki sposób kupujący podejmują decyzje i finalnie nabywają produkty czy usługi.

Zastanówmy się… jeśli aktualnie nie rozmawiasz z kimś face-to-face, to co robisz? Zapewne… siedzisz w telefonie. Dziennie użytkownicy smartfonów poświęcają prawie 4h na korzystanie z aplikacji mobilnych a połowę z tego czasu stanowi WYSYŁANIE WIADOMOŚCI!

Dla wielu z nas komunikacja wygląda dziś tak:

Ludzie kochają komunikować się ze sobą za pomocą komunikatorów. Jest to szybkie, łatwe i improwizuje prawdziwą rozmowę. Nic zatem dziwnego, że kontaktując się z marką 90% osób chce mieć możliwość napisania do niej wiadomości a większość wybierze komunikator zamiast wysłania emaila (źródło: Twilio).

Konsumenci dziś, w tak zabieganym świecie nie mają aż tyle czasu by przeglądać niezliczone komunikaty, wypełniać formularze na stronach www czy czekać na maila. Chcą mieć odpowiedź „na już”.

Co zrobić? Naszym zadaniem dziś jest doprowadzenie do sytuacji, gdzie kontakt na linii marka-klient staje się rzeczywiście bliski i osobisty.

Tak właśnie działa marketing konwersacyjny (conversational marketing).

Dlaczego?

– tworzymy spersonalizowane treści

– jesteśmy w miejscu, gdzie użytkownicy naturalnie ze sobą rozmawiają i chcą to robić

– dajemy rozwiązania w czasie rzeczywistym i żadnego pytania nie pozostawiamy bez odpowiedzi) nawet jeśli ta odpowiedź to „poczekaj, konsultant wkrótce się z Tobą połączy”

Jak wdrożyć marketing konwersacji?

Wdrożenie conversational commerce nie oznacza dla Ciebie, że musisz odwrócić swój sposób myślenia o 180 stopni i zacząć wszystko od zera. Jest to po prostu kolejny z kanałów komunikacji, którego wykorzystanie zwyczajnie przyspiesza pewne procesy przede wszystkim dzięki ich automatyzacji.

Jak korzystać?

1. Przede wszystkim Twoim zadaniem jest zachęcanie coraz większej grupy osób do korzystania z chatów zamiast wypełniania formularzy czy poszukiwań na własną rękę

2. Następnie musisz zrozumieć potrzeby swoich Klientów i dostosować do nich komunikaty tak, aby ich doświadczenia były pozytywne

3. Na koniec pozostaje Ci przedstawienie rozwiązań: to mogą być rekomendacje produktowe, ale też odpowiedzi na pytania „jak zareklamować?” „jak zwrócić?” itd.

A oto 5 największych zalet, jakie niesie za sobą korzystanie z conversational marketingu:

1. Tworzysz więcej bezpośrednich doświadczeń Klienta z Twoją firmą. Nie wyobrażasz sobie chyba na dłuższą metę sklepu bez sprzedawców, którzy mogą Ci doradzić co kupić lub odpowiedzieć na pytania. Podobnie z Twoją stroną internetową lub aplikacją messengerową. Teraz będziesz mógł po prostu powiedzieć swoim Klientom „Dzień dobry!”

2. Zbierasz masę ważnych informacji na temat zachowań i preferencji swoich Klientów.

3. Statystyki pokazują, że w ten sposób kwalifikujesz więcej leadów

4. Zwiększasz swoją bazę Klientów – to już nie tylko newsletter, ale też botletter

5. Przyspieszasz swoje procesy: obsługi Klienta, sprzedaży, marketingu

Przeczytałeś, zaciekawiłeś się? To teraz działaj!

 

Napisz do nas! 

Może zainteresują Cię również te artykuły

zdjęcie autora

BOTo kupa frajdy! Witamy na chatbots.pl –…

więcej
2018-10-24
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-09-07
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie – przykłady…

więcej
2020-09-02
zdjęcie autora

Conversational marketing – o co chodzi…

więcej
2020-07-19
zdjęcie autora

Aktualizacje i zmiany w FB Messenger,…

więcej
2020-06-24
zdjęcie autora

Po co korzystać ze sponsored message?…

więcej
2020-06-09
zdjęcie autora

WhatsApp – jak wykorzystać w biznesie i…

więcej
2020-06-01
zdjęcie autora

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z…

więcej
2019-04-17
zdjęcie autora

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii…

więcej
2019-04-05
zdjęcie autora

Zawody biegowe i chatbot mogą iść…

więcej
2019-04-04
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-10-26