Wróć do góry

avatars

Weronika

2020-09-07

Jak wykorzystać chatboty w biznesie – część 2

Rodzaje botów i ich zastosowania

W ciągu roku do firm spływa około 265 miliardów zapytań telefonicznych. Koszt odpowiedzi na nie wynosi 1,3 bilionów dolarów rocznie, chatbot może w tym pomóc, dzięki czemu zaoszczędzisz 30% z nich. Istnieją takie przypuszczenia, że w 2021 roku, 80% przedsiębiorstw będzie posiadać chatbota, posiadający istotną rolę podczas obsługi klienta bądź procesu marketingowego. Stosowanie botów w celu obsługi klienta obniży koszty ponoszone przez przedsiębiorstwo oraz uzyska zadowolenie klientów ze względu na szybką odpowiedź.

W poprzednim artykule pokazałam dwa popularne zastosowania chatbota takie jak: sprzedaż oraz przekaz informacji, na przykładach marek: Golden Rose, Annabelle Minerals oraz Gmina Polkowice. Teraz poznamy i przyjrzymy się jak chatbot może pomóc przy obsłudze klienta.

Obsługa Klienta

Chatboty podczas obsługi klienta poprawiają skuteczność dotarcia do niego, użytkownika z komunikatem, przyspieszają czas odpowiedzi przy czym podnoszą efektywność obsługi i generują oszczędności. Tworząc go, trzeba dobrze poznać jego grupę docelową i dostosować ścieżkę odpowiedzi do stylu komunikacji użytkowników. Jest to ważny aspekt w procesie automatyzacji komunikacji, należy o nim pamiętać.

Tworząc chatbota zajmującego się obsługą klienta warto zwrócić uwagę na element jakim jest NLP. Inaczej przetwarzanie języka naturalnego, zdolność komputera do rozumienia tekstu wysyłanego przez użytkownika. Dzięki niej chatbot jest w stanie zrozumieć pytania, problemy klienta oraz udzielić mu właściwej odpowiedzi. Technologia NLP oparta jest na sztucznej inteligencji umożliwiającej rozpoznawanie intencji wypowiedzi w oparciu o uczenie maszynowe.

Chatbot marki Annabelle Minerals posiada rozbudowany NLP. W momencie doboru podkładu jest on wsparciem. Użytkownik podając nazwę podkładu, jaki dotychczas używał, otrzyma w odpowiedzi zwrotnej odpowiednik jego z marki Annabelle Minerals. Daje możliwość kupna próbki podkładu w proponowanym odcieniu.

  

Kliknij i poznaj chatbota Annabelle Minerals

Na podstawie zbioru słów stworzona jest baza z pytaniami najczęściej zadawanymi, spotykanymi w marce Annabelle Minerals, na której podstawie chatbot jest w stanie odpowiedzieć na nie. Ten wirtualny asystent doskonale rozumie intencje użytkowników. Prawidłowo odczytuje co klient miał na myśli. Chatbot po etapie wdrożenia i testów potrafi obsłużyć nawet 80% pytań, bez ingerencji człowieka. W przypadku gdy nie odpowie na zadane pytanie, istnieje możliwość kontaktu z moderatorem.

Kliknij i poznaj chatbot Annabelle Minerals

Obsługa klienta, odpowiadanie na typowe pytania to jeden ze standardów zastosowań chatbotów, są pierwszym frontem pomocy. Bot, z którym nawiązuje kontakt klient może pytać o takie kwestie jak np.: „W jakich godzinach sklep jest czynny”, dostępność produktu, aktualny status paczki i wiele innych. Korzystanie z pomocy bota opiera się na schemacie nieskomplikowanych pojedynczych pytań i odpowiedzi.

Chatbot marki moodo w momencie gdy użytkownik chce się skontaktować z moderatorem, najpierw wychodzi z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczących zwrotów zamówień i wymiany produktów. W momencie gdy klient nie otrzymuje odpowiedzi na zadane pytanie otrzymuje możliwość kontaktu z moderatorem.

Kliknij  i poznaj chatbot Moodo

Chatboty posiadają nieograniczone możliwości, w dzisiejszych czasach można stworzyć wszystko, na co pozwala nam wyobraźnia. Messenger posiada możliwość adresowania komunikatów do różnych grup odbiorców, segmentowanie ich ze względu na płeć, intencje zakupową a nawet ich zainteresowania. Wirtualni asystenci usprawniają kontakt w pierwszej linii. Dobrze zbudowany chatbot optymalizuje procesy biznesowe zachodzące w marce.

W tym artykule miałeś możliwość zaznajomienia się z obsługą klienta poprzez wirtualnego asystenta. W następnym będziesz mógł zaznajomić się z kolejnymi funkcjami, jakie może zaoferować Ci chatbot. Jeśli chcesz bliżej poznać funkcję sprzedażową bądź informacyjna kliknij i przejdź do poprzedniego artykułu.

NAPISZ DO NAS!

Może zainteresują Cię również te artykuły

zdjęcie autora

BOTo kupa frajdy! Witamy na chatbots.pl –…

więcej
2018-10-24
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-09-07
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie – przykłady…

więcej
2020-09-02
zdjęcie autora

Conversational marketing – o co chodzi…

więcej
2020-07-19
zdjęcie autora

Aktualizacje i zmiany w FB Messenger,…

więcej
2020-06-24
zdjęcie autora

Po co korzystać ze sponsored message?…

więcej
2020-06-09
zdjęcie autora

WhatsApp – jak wykorzystać w biznesie i…

więcej
2020-06-01
zdjęcie autora

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z…

więcej
2019-04-17
zdjęcie autora

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii…

więcej
2019-04-05
zdjęcie autora

Zawody biegowe i chatbot mogą iść…

więcej
2019-04-04
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-10-26