Wróć do góry

Jak wykorzystać chatboty w biznesie – część 3
Rodzaje botów i ich zastosowania
Chatbot jest narzędziem dostępnym 24/7, co ceni wielu internautów. 45% użytkowników preferuje wirtualnych asystentów jako pierwszy i podstawowy kanał komunikacji z marką. Aż 85% interakcji w Internecie obsługuje chatbot.
Zapewne już wiesz, że chatbot to program komputerowy wchodzący w interakcję z użytkownikiem za pomocą języka naturalnego. Steruje się nim za pomocą rozmowy, on podaje Ci informacje, świadczy usługę. Zatem możesz sobie zadać pytanie: „Jak chatbot może pomóc w moim biznesie?”.
Funkcja biznesowa
Funkcję biznesową chatbota można interpretować na wiele sposobów, pomocna w biznesie, sprzedaży, obsłudze klientów, informująca o statusie przesyłki, promocjach, ale i na taką, która sprawdzi się w kontaktach wewnątrz firmy. W tym artykule poruszę temat kontaktów wewnątrz firmy, jeśli jesteś zainteresowany sprzedażą, przekazem informacji, bądź obsługą klienta przejdź do poprzednich artykułów klikając w interesująca Cię frazę.
Chatbot w Twojej firmie – zastosowania:
- Automatyzacja odpowiedzi na pytania
Masz marzenie nie odpowiadania w kółko na pytania spływające od pracowników i czujesz się jakbyś był punktem informacyjnym? Bot wewnątrz Twojej firmy będzie ratunkiem dla Ciebie, odpowie na nurtujące pytania dotyczące zasad związanych ze świadczeniami socjalnymi, szkoleniami BHP, regulaminami obowiązującymi w organizacji, a nawet naliczaniem wynagrodzeń. Pytania mogą dotyczyć konkretnego działu w firmie i kierować pytania bezpośrednio do niego bądź będzie bazą informacji na jego temat.
- Dotyczące konkretnych pracowników
Chatbot może pozwolić pracownikowi w załatwieniu spraw takich jak: zgłaszanie wniosków urlopowych, zarezerwować salę konferencyjną w biurze, wspomóc w organizacji pracy firmy. Pracownik będzie miał możliwość nabycia informacji ile posiada dni urlopowych, jaki pakiet ubezpieczenia bądź opieki medycznej mu przysługuje. Przy zbliżających się spotkaniach, szkoleniach chatbot wyśle przypomnienie o nim oraz informacje o nowych, zbliżających się. W przypadku posiadania pilnego terminu na oddanie projektu bot będzie miał możliwość wysyłania przypomnień.
- Zbiór opinii
Badanie satysfakcji i zbieranie opinii pracowników to ważny aspekt w procesie usprawniania funkcjonowania organizacji. Angażujące ankiety, sondy oraz quizy podnoszą efektywność zbierania feedbacku i poprawy to co według pracowników warto zmienić. Takie działania sprawiają wśród pracowników poczucie, że ich zdanie jest ważne a przy czym dostarczą cenne informacje.
- Zgłaszanie problemów
Chatbot wewnątrz Twojej firmy pomoże Ci usprawnić aspekt zgłaszania problemów, zadawaniu nurtujących pytań, pomoc w ocenie sytuacji do konkretnego działu, to pomoże w usprawnianiu prac zespołu.
Wprowadzenie chatbota sprawi, że w Twojej firmie spotkania między ludzkie będą rzadziej się odbywać. Będziesz mógł dojść do wniosku, że to zautomatyzuje komunikację oraz powtarzalne zachodzące procesy, usprawni pracę w Twojej firmie. Wdrażając chatbota musisz pamiętać o tym, że nie jest to jednorazowa implementacja, komunikacja w organizacji to dynamicznie rozwijający się proces podlegający ciągłej pracy, zmianom. Chatbot może znacznie poprawić wydajność pracy Twojego zespołu.
Nie wiesz jaki chatbot będzie najlepszy w Twojej firmie?