Wróć do góry

avatars

Marcin Olejnik

2019-04-17

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z automatyzacji?

Proces rekrutacji jest zazwyczaj bardzo pracochłonny i kosztowny, a dokumenty dostarczane przez potencjalnych pracowników nie zawsze zawierają istotne z punktu widzenia pracodawcy informacje. Poza tym część kandydatów automatycznie wysyła swoje CV, mimo iż nie spełnia podstawowych wymogów zawartych w ogłoszeniu o pracę. Jednak przejrzenie wszystkich kandydatur i wyselekcjonowanie grupy osób, które sprawdziłby się na danym stanowisku to konieczne, choć żmudne zajęcie. Na szczęście z pomocą przychodzą nam chatboty, które szybko, sprawnie i tanio przeprowadzą w naszym imieniu wstępną selekcję kandydatów, a wybrańców zaproszą do kolejnego etapu rekrutacji.

Na jakiej zasadzie rekrutują chatboty?

Chatbot potrafi rozmawiać z internautami: zadawać im pytania, a także udzielać odpowiedzi. Chatboty wykorzystywane są najczęściej do całodobowej obsługi klienta, ale obecnie coraz popularniejsze staje się stosowanie chatbotów do pozyskiwania idealnych pracowników.

Dlaczego warto rekrutować przez chatbota?

Chatboty sprawdzają się przede wszystkim na pierwszym etapie rekrutacji i pozwalają na wstępne przefiltrowanie kandydatów. Bardzo często o jedno stanowiska ubiega się wiele osób, ale większość z nich wysyła swoje CV, pomimo tego, że nie spełniają nawet minimalnych wymagań pracodawcy. Przeglądanie otrzymanych dokumentów i wyselekcjonowanie osób do dalszych etapów rekrutacji to bardzo czasochłonny i kosztowny proces. Wykorzystanie w tym celu chatbota, znacznie go przyśpieszy i obniży jego koszt.

Ważnym atutem chatbotów jest także anonimowość pierwszego etapu selekcji. Na wstępny wybór kandydata nie ma wpływu dyspozycja czy humor pracownika działu HR danego dnia. Chatbot obiektywnie zweryfikuje kandydatów na dane stanowisko, a po wyselekcjonowaniu osób, które spełniają oczekiwania pracodawców, umówi ich na kolejne etapy rekrutacji, np. rozmowę kwalifikacyjną w siedzibie firmy.

Nie bez znaczenia jest również fakt, że wykorzystanie chatbota do rekrutacji sprawia, że firma jest odebrana jako nowatorska, co przyciąga do niej większą liczbę kandydatów i specjalistów. Korzystanie z chatbotów do rekrutacji wpisuje się także w „filozofię” osób, które obecnie wchodzą na rynek pracy. Współczesne pokolenie młodych pracowników zostało wychowane na Internecie, smartfonach i mediach społecznościowych. Kontakty w świecie online są dla nich czymś naturalnym. Coraz częściej dotyczy to również kwestii zawodowych. Jak pokazują dotychczasowe doświadczenia, korzystanie z chatbotów na pierwszym etapie rekrutacji zwiększa skuteczność i łatwość dotarcia do osób, które poszukują nowej pracy.

Podsumowując, chatboty w procesie rekrutacji błyskawicznie weryfikują kandydatów, oszczędzając w ten sposób czas i koszty związane z pierwszym etapem poszukiwania idealnego pracownika. Korzystanie z nich bardzo dobrze wpływa na wizerunek firmy i wpisuje się w sposób komunikacji, szczególnie w przypadku młodszych pracowników.

Może zainteresują Cię również te artykuły

zdjęcie autora

BOTo kupa frajdy! Witamy na chatbots.pl –…

więcej
2018-10-24
zdjęcie autora

Zawody biegowe i chatbot mogą iść…

więcej
2019-04-04
zdjęcie autora

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii…

więcej
2019-04-05
zdjęcie autora

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z…

więcej
2019-04-17