Wróć do góry

avatars

Marcin Olejnik

2020-06-01

WhatsApp – jak wykorzystać w biznesie i jak pozyskać użytkowników?

Bez wątpienia jednym z komunikatorów, którego rozwój warto obserwować i myśleć o nim w kontekście Twojego biznesu jest aplikacja WhatsApp.

Dlaczego WhatsApp?

Ponieważ to najpopularniejszy komunikator w 128 krajach na świecie a w Polsce korzysta z niego już ponad 9 mln użytkowników (wyprzedza go jedynie Messenger) i ich liczba stale rośnie.

WhatsApp jest adresowany do firm z kategorii MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) a jego twórcy wyposażyli go w szereg opcji i narzędzi, dzięki którym możesz z powodzeniem korzystać z niego do prowadzenia komunikacji np. ze swoimi Klientami.

Z tych ciekawszych warto wymienić:

– profil firmy

– szybko odpowiada

– etykiety

– zautomatyzowane odpowiedzi

– statystyki

– link bezpośredni

– katalog

Chatboty w WhatsApp

Oczywiście WhatsApp to również miejsce do tego by swoją komunikację usprawniać poprzez automatyzację z wykorzystaniem inteligentnych botów, które są świetnym sposobem, aby rozwiązać kilka problemów biznesowych jednocześnie. Podobnie jak na Messenger boty w WhatsApp mogą optymalizować codzienne zadania, wspierać obsługę Klienta czy pomagać w działaniach marketingowych.

Pozyskiwanie użytkowników z reklam

Od niedawna Facebook udostępnił firmom możliwość kierowania użytkowników do rozmowy właśnie przez WhatsApp. Jeśli więc do tej pory obawiałeś się o to, w jaki sposób zakomunikować światu swój nowy kanał komunikacji to problem z głowy. Możesz już tworzyć reklamy na Facebook’u oraz Instagramie, do których dodasz przycisk „Wyślij wiadomość”. W ten sposób, po kliknięciu w reklamę Klienci będą mogli skontaktować się z Twoją firmą w WhatsApp.

Jak to zrobić?

Na początek utwórz konto firmowe, pobierając aplikację WhatsApp Business lub dokonując integracji z API WhatsApp Business
Następnie połącz konto ze stroną na Facebook’u i zostań jej administratorem.

Teraz możesz przejść do tworzenia reklam w Menadżerze Reklam. Aby to zrobić:

Wybierz cel reklamy: ruch, konwersje na stronie lub wiadomości

W sekcji Miejsce wysyłania wiadomości wybierz WhatsApp Business.
Wybierz grupę odbiorców, umiejscowienia oraz harmonogram kampanii.W sekcji Reklama wybierz obrazy, tekst i nagłówek reklamy.
Kliknij Potwierdź w celu opublikowania reklamy.

Lub wybierz reklamy z celem zasięg, rozpoznawalność marki, aktywność lub wyświetlenia filmu

Wybierz grupę odbiorców, umiejscowienia oraz harmonogram kampanii.
W obszarze Linki kliknij Dodaj adres URL witryny.
Dodaj adres URL witryny firmy.
W obszarze Wezwanie do działaniawybierz Wyślij wiadomość w WhatsApp.
W menu rozwijanym wybierz swoją stronę z połączonym numerem WhatsApp.
Kliknij Potwierdź w celu opublikowania reklamy.

Dokładnie w sierpniu 2019 roku minęło 10 lat od kiedy WhatsApp pojawił się na rynku. W tym czasie komunikator przeszedł niemałą rewolucję a jego popularność rośnie również w naszym kraju.

Może zainteresują Cię również te artykuły

zdjęcie autora

BOTo kupa frajdy! Witamy na chatbots.pl –…

więcej
2018-10-24
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-09-07
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie – przykłady…

więcej
2020-09-02
zdjęcie autora

Conversational marketing – o co chodzi…

więcej
2020-07-19
zdjęcie autora

Aktualizacje i zmiany w FB Messenger,…

więcej
2020-06-24
zdjęcie autora

Po co korzystać ze sponsored message?…

więcej
2020-06-09
zdjęcie autora

WhatsApp – jak wykorzystać w biznesie i…

więcej
2020-06-01
zdjęcie autora

Rekrutacje i chatbot. Dlaczego warto skorzystać z…

więcej
2019-04-17
zdjęcie autora

Chatbot jako narzędzie w ramach kampanii…

więcej
2019-04-05
zdjęcie autora

Zawody biegowe i chatbot mogą iść…

więcej
2019-04-04
zdjęcie autora

Jak wykorzystać chatboty w biznesie –…

więcej
2020-10-26