Wróć do góry

WhatsApp – jak wykorzystać w biznesie i jak pozyskać użytkowników?
Bez wątpienia jednym z komunikatorów, którego rozwój warto obserwować i myśleć o nim w kontekście Twojego biznesu jest aplikacja WhatsApp.
Dlaczego WhatsApp?
Ponieważ to najpopularniejszy komunikator w 128 krajach na świecie a w Polsce korzysta z niego już ponad 9 mln użytkowników (wyprzedza go jedynie Messenger) i ich liczba stale rośnie.
WhatsApp jest adresowany do firm z kategorii MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa) a jego twórcy wyposażyli go w szereg opcji i narzędzi, dzięki którym możesz z powodzeniem korzystać z niego do prowadzenia komunikacji np. ze swoimi Klientami.
Z tych ciekawszych warto wymienić:
– profil firmy
– szybko odpowiada
– etykiety
– zautomatyzowane odpowiedzi
– statystyki
– link bezpośredni
– katalog
Chatboty w WhatsApp
Oczywiście WhatsApp to również miejsce do tego by swoją komunikację usprawniać poprzez automatyzację z wykorzystaniem inteligentnych botów, które są świetnym sposobem, aby rozwiązać kilka problemów biznesowych jednocześnie. Podobnie jak na Messenger boty w WhatsApp mogą optymalizować codzienne zadania, wspierać obsługę Klienta czy pomagać w działaniach marketingowych.
Pozyskiwanie użytkowników z reklam
Od niedawna Facebook udostępnił firmom możliwość kierowania użytkowników do rozmowy właśnie przez WhatsApp. Jeśli więc do tej pory obawiałeś się o to, w jaki sposób zakomunikować światu swój nowy kanał komunikacji to problem z głowy. Możesz już tworzyć reklamy na Facebook’u oraz Instagramie, do których dodasz przycisk „Wyślij wiadomość”. W ten sposób, po kliknięciu w reklamę Klienci będą mogli skontaktować się z Twoją firmą w WhatsApp.
Jak to zrobić?
Na początek utwórz konto firmowe, pobierając aplikację WhatsApp Business lub dokonując integracji z API WhatsApp Business
Następnie połącz konto ze stroną na Facebook’u i zostań jej administratorem.
Teraz możesz przejść do tworzenia reklam w Menadżerze Reklam. Aby to zrobić:
Wybierz cel reklamy: ruch, konwersje na stronie lub wiadomości
W sekcji Miejsce wysyłania wiadomości wybierz WhatsApp Business.
Wybierz grupę odbiorców, umiejscowienia oraz harmonogram kampanii.W sekcji Reklama wybierz obrazy, tekst i nagłówek reklamy.
Kliknij Potwierdź w celu opublikowania reklamy.
Lub wybierz reklamy z celem zasięg, rozpoznawalność marki, aktywność lub wyświetlenia filmu
Wybierz grupę odbiorców, umiejscowienia oraz harmonogram kampanii.
W obszarze Linki kliknij Dodaj adres URL witryny.
Dodaj adres URL witryny firmy.
W obszarze Wezwanie do działaniawybierz Wyślij wiadomość w WhatsApp.
W menu rozwijanym wybierz swoją stronę z połączonym numerem WhatsApp.
Kliknij Potwierdź w celu opublikowania reklamy.
Dokładnie w sierpniu 2019 roku minęło 10 lat od kiedy WhatsApp pojawił się na rynku. W tym czasie komunikator przeszedł niemałą rewolucję a jego popularność rośnie również w naszym kraju.